Norges mest

personlige mobilbank

Kampanjeoversikt «PM-oppdraget»

Bedriftsløftet har vist oss at langsiktig merkevarebygging gir effekt. Nå skal vi gjøre det samme for PM. Basert på innsikt og analyse har vi definert vårt oppdrag.

Vi skal ta posisjonen – bankene som utvikler de beste digitale løsningene. Og vårt beste bevis er mobilbanken.

Og den posisjonen skal vi ta med kampanjen

Norges mest personlige mobilbank

Men først,

litt bakgrunn

Line, Font

De mest nyttige innovasjonene

Nederst i Merkevarehuset ligger våre kundeløfter. De spiller en viktig rolle i å skille oss fra alle andre banker. Derfor må de være godt kjent i markedet – alle sammen. Bare da blir vi unik og lett å velge. Problemet i dag er at vårt kundeløfte på digitale innovasjoner er svært dårlig kjent i markedet. Det skal vi nå gjøre noe med.

Klikk på huset for å se det i fullskjerm

Slope, Font, Rectangle, Plot

Gjennom jevnlige målinger (markedstracker og Posisjonsundersøkelsen) får vi et godt bilde på hvor godt kjent våre kundeløfter er i markedet. Og som du kan se – her har vi en utfordring.

Paradokset

I posisjonsundersøkelsen konkluderes det med at vi allerede har landets beste digitalbank, men at dette er for dårlig kjent utenfor egen kundemasse – den er vår ukjente superkraft.


Den sier at tiltak som øker kjennskapen til digitalbanken vil ha høy statistisk effekt på kunderelasjonene, og med et vekstpotensial spesielt blant unge digitale bankkunder.


Derfor:

Må vi gjøre superkraften vår superkjent

God butikk
Fordi en god digitalbank er i økende grad viktig for norske bankkunder — og det er i økende grad en driver for kunderelasjonen.
Superkraft
Fordi det er helt ukjent i markedet at vi har Norges beste digitalbank. Den er vår ukjente superkraft.
Unik merkevare
Fordi det vil gjøre hele merkevaren tydeligere og helt unik. Ingen andre banker kan matche vår kombi nasjon av det relasjonelle og det digitale.
Bedre balanse
Fordi vårt felles merkevarehus er avhengig av at alle løftene står sterkt. Vi er ikke sterkere enn vårt svakeste ledd.

Hvorfor skal vi ta posisjonen:

Bankene som utvikler de beste digitale løsningene?

Fordi det vil gjøre hele merkevaren tydeligere og helt unik. Ingen andre banker kan matche vår kombinasjon av det relasjonelle og det digitale.

Ideen er å etablere et lite SpareBank 1-kontor som holder til inni mobilbanken til ulike folk. Her blir vi kjent med tre SpareBank 1-ansatte, som alltid er på jobb for å hjelpe forskjellige kunder med økonomien deres, enten de trenger hjelp til å få oversikt, spare riktig, eller gjøre andre grep som gir dem bedre og enklere hverdagsøkonomi. Kontoret kan ha noen små HMS-utfordringer siden de jobber inne i en mobiltelefon, noe som fører til de ganske ofte må holde seg fast for ikke å miste balansen.

Konseptet

Og slik ser det ut

Mobilbanken

Les mer 

4

Vi er alle avhengige av bærekraftige lokalsamfunn. Da trenger man lokale bedrifter som lykkes. Ingen av oss er sterkere enn det svakeste leddet, og vi som bank er en fundamental brikke for å få hjulene til å gå rundt. Vi skal fortsette å være vårt ansvar bevisst ved å være en viktig og tydelig støttespiller for mennesker, næringsliv, lag og foreninger, i små lokalsamfunn i hele Norge.

Sebastian

Les mer

Karrierebevisst rådgiver med gutteaktig sjarm som han utnytter til det fulle. Kan prate seg ut av Alcatraz og inn i enhver svigermors hjerte. Alltid påskrudd og kjapp i replikken med et glimt i øyet.

Motto: Det er aldri for sent å få en god start på dagen

Tine

Les mer

En trygg og selverklært snill kvinne med mye erfaring og kunnskap. Hun har vært ute en vinternatt før og styrer kontoret med moderlig selvsikkerhet. Hun er flink til å delegere og mener at en god leder ikke er bedre enn sine ansatte.

Motto: Du kan si alt, så lenge du sier det med et smil. (Når det er sagt, lar hun seg også lure av andre som har samme motto)

Mira

Les mer

Ung, smart og kan virke litt nerdete, men mener selv at det ikke stemmer. Hun er bare veldig, veldig opptatt av partielle differensialligninger, tegneserier og repetitiv elektronika (som hun også lager selv på kveldene). Flinkere på data-koder enn de sosiale.

Motto: Har du ikke noe smart å si, ikke si no.

Bli kjent med våre hovedpersoner

En god mobilbank er egentlig veldig personlig

"Vi sorterer utgiftene dine for deg

– i mobilbanken."

"Nå kan du justere pensjonssparingen din, – direkte i mobilbanken"

"Nå kan du avslutte abonementene dine – direkte i mobilbanken"

"Ingenting er mer personlig enn økonomien din. Derfor er vår mobilbank skreddersydd deg."

Velkommen til Norges mest personlige mobilbank

Mobilbanken vår gjør hverdagsøkonomien enklere

Kundecase

Muscle, Leg, Light, Comfort, Sleeve
Portable communications device, Tablet computer, Mobile phone, Gadget, Wood, Gesture, Handwriting, Nail

Det er i hverdagen vi finner de beste bevisene for at mobilbanken spiller en rolle i folks liv. Med god historiefortelling skal vi vi vise hvordan vi jobber med de digitale løsningene våre, hvordan de fungerer i folks hverdag og hvordan vi påvirker kundene til å skape trygghet rundt egen økonomi.


Gjennom Bedriftsløftet har vi laget utrolig mange historier fra hele landet. Og det samme skal vi gjøre med PM-oppdraget.

Sosiale medier

En synlig kampanje

Kampanjen er utviklet for å løse en helt konkret oppgave – ta posisjonen som bankene som utvikler de beste digitale løsningene.
Håper dere liker det!

Digitalt utendørs

Utendørs

Videobannere

Tilbake til toppen

rgb_SpareBank1_neg.png